inekemombasa.reismee.nl

Safari Tsavo East-West

Zo, eindelijk even tijd een stukje safri te beschrijven. Of ik was laat thuis, of er was geen stroom. Ja, het loopt niet altijd zoals je het wel zou willen. Maar de safri was geweldig. Het was een pest eind rijden, maar met onze Mr. Bongo ook heel veilig. Het eerste kamp was in East, een soort tentenkamp, maar dan wel heel mooi, met een stenenvloer, een apart gemetselde douche en toilet ruimte. Geweldig mooie bedden met een enorm muskieten gordijn er om heen. Ze maken hier veel meubels van wild hout, dus met grillige vormen, heel zwaar, maar bijzonder. Heel veel groot wild gezien, olifanten, giraffen, leeuwen, buffels en nog ander klein wild, heel veel zeer bijzondere vogels met vooral bijzondere kleuren. Hel gele halsen, blauwen koppen of vel rood. je kijkt je ogen uit, Tweede dag ook in East en toen in een lodge, waar je verlegen van wordt als je die luxe ziet. Maar wel heel mooi, een vijver voor de deur met maraboe's en 's avonds tijdens het diner liepen de olifanten op 2 meter afstand langs het terras. Zeer bijzonder. Toen naar West Tsavo, minder dieren, maar een overweldigende natuur, met vergezichten waar je echt stil van wordt. We overnachten in een Banda = een soort huisje met tent voorkant, heel apart. Toen we van de gamedrive terug kwamen zat het weliswaar onder de zwarte beesten, midden tussen een vlieg en een tor. Maar de Masai kwam met z'n speer en z'n magie het huisje zuiveren. In ieder geval, toen we naar bed wilden, was het bijna beestloos. De volgende dag hadden we heerlijk een regenbui. Kop buiten het busje en lekker nat regenen. Het was daar ook een stuk koeler en dat is ook wel weer prettig. Het was zeer de moeite waard en ik heb er van genoten, wij bedoel ik. Paula, Saiola, Jorien en ik. we hebben ook bveel lol gehad en Jorien was even heel beroerd, dus ik meduicijnen gegeven tegen de diaree. Saiola werd ook ziek, blaas ontsteking, maar Bongo wist wel aan medicijnen te komen. Zelf was hij ook even beroerd, maar op mijn aandringen een cola gedronken en het ging goed met hem. Die troep zuivert toch wel heel wat bacterien. Ik drink het om die reden ook geregeld. Niet omdat het lekker is. Vandaag op school weer examens gehad. Je ziet meteen waar enorme uitval is en waar het mankeert aan inzicht. Ga ik dus mee aan de gang. Werk analyseren en dan lessen geven. het is hier nogal leren zonder inzicht. Maar we doen ons best. Ik ga stoppen, want moet de was ook nog binnen halen. Dus tot hier mijn verhaal. Er is zoveel te vertellen, maak je borst maar nat voor als ik terug ben. Veel liefs voor de trouwe lezers. Groet, ineke

Reacties

Reacties

Agnes

Hoi lieve Ineke

Wat ontzettend leuk om te lezen hoe je safari was. We zijn benieuwd als je terug bent naar de foto's. Succes weer met werken en nog een hele fijne tijd daar.

Liefs Tijmen en Agnes.

joan Koulen

Hi, Ineke,
Fantastic that you are having such a good time. Kenya is a beautiful country and there is so much to see,glad that it is not only work and that you can have some time to see some of the country and enjoy. Miss you and looking forward to more stories.

mans

Hoi Ineke,
Wat fijn , dat je zo genoten hebt van de safari.
Ik ben wel heel benieuwd naar je verhalen....maar dat duurt nog wel even.
En nu weer "aan de bak" , wel even wennen weer denk ik.
Veel plezier !!!
groet, mans

Maryse

Wat een ervaringen. Geweldig mooi.
Wij genieten van jou verhalen.
Groetjes Maryse

agnes

Hoi Agnes, hoop bij jullie alles ok, ook met het mooie nieuwe mensje, dat in je groeit. Wil jij Very en Hans van mij groeten, ik heb geen mail adres van hen. Alles goed op het plein? Liefs ineke

mans

Hi Mans, ja, ik maak heel wat mee. De safari was natuurlijk een unieke ervaring. Ga nog wel wel meer dingen ondernemen, groet, ineke

maeta

Ik reis wel mee hoor op deze manier, wat een ervaringen maak je mee. ben je dan niet doodop als je weer thuis bent. wat een massel dat jij niet ziek werd,en dan nog verpleegster spelen.
Nooit gehoord van die cola,tegen dehydration?
Lieve troel blijf gezond en God bless you.....Metha

john

hoi Ineke,

wij willen in december ook een 3daags safari trip maken met Bongo,is dit een betrouwbare organisatie?
we willen namelijk thuis al boeken. alvast bedankt voor je reactie. gr John

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood