inekemombasa.reismee.nl

LAMU

Vandaag zondag 1 mei, dag van de arbeid. Maar omdat het op een zondag valt wordt het morgen gevierd. IK hoef even niet naar school tot donderdag, want de meeste kinderen zullen er niet zijn, nou ja ik zie wel. Gisteravond terug gekomen van de 4-daagse trip naar Lamu-eiland. & uur heen/7 uur terug met de bus, maar het was de moeite zeer waard. Je komt dan aan met de bus in Mokowe en daar is het zaak een bootje te vinden, die je naar het eiland brengt. Uiteindelijk waren we half 3 daar geloof ik. Dan naar het 'hotel' 'Wildebeeste' een zeer komisch gebouw van 4 eteages met eindeloos veel trappetjes en in het gebouw groeien overal palmbomen en andere enorme struiken en daar is als het ware omheen gebouwd. Alle gebouwen dicht bij de haven zijn hoog en smal. Danielle en ik hadden de toproof en Willem zat een verdieping lager. Het was zeer basic, maar ja voor 3000 KES pp voor 3 nachten is te doen. Het stadje verkend en dan word je al snel op sleeptouw genomen door iemand die daar ook weer geld in ziet. Zo belanden we bij Hippie Ali, een vent van bleek later 63 met z'n laatste vrouw van 28 en dochters ouder dan zij. We konden bij hem eten heel byzonder, dit allemaal volgens zijn zeggen. Die dag niet, maar misschien morgen. Donderdag een dhow-tocht gemaakt. De hele dag op het water, zeilen, zwemmen, vissen, snorkelen en op Manda-island de lunch van vers gevangen vis. Het was een geweldige dag, maar ik was enigszins gesloopt, ben niet helemaal zoals ik zou moeten zijn en dan zon, water en met 10 man in de boot, zeer vermoeiend. 2 engelse meiden, 2 chinese meiden uit California en de bemanning. Toch maar afgesproken met hippie Ali. Die kwam ons om kwart voor 7 ophalen voor een uitgebreide maaltijd met muziek na. Ha, Ha, de linkerd. 20.15 stonden we weer buiten, enfin een verhaal op zich, de lobster was helaas niet gaar en erg ritmisch is hij ook niet. Maar goed een ervaring rijker. Hij staat in de Lonely Planet als geweldige gastheer. Wij hadden daar zo onze eigen ideeen over. Vrijdag naar Chela, een plaats ogeveer 3/4 uur lopen verder op het eiland met een geweldige beach, het regende even en het was zelfs even koud. Wat is dat gevoel ook maar weer. Het was in ieder geval even lekker. Daarna een dhow gezocht om terug te varen, aan de boulevard waren stokdansen, jonge stoere kerels proberen de stok van de ander te slaan, terwijl een groepje oude kerels zeer fanatiek de drums roerden. In een ouwe vergane glorie tent gegeten, calamaris, die niet te eten was. Jammer. Maar misschien was ik ook wel gewoon heel moe. Daarna naar bed. Zaterdag nog wat rond gerommeld, de markt bezocht en om 12 uur de boot in, want de bus zou om 1 uur vertrekken. En inderdaad 13.15 reden we. Terug in Mombasa bij ons uitstappunt eindeloos op een matatu naar Bamburi staan wachten, maar Willem en Daan bleven er gelukkig bij, want het was natuurlijk al hartstikke donker. Vandaag niet zoveel gedaan, was echt dwarsaf, Ien wordt oud. En ik ben aan de terugreis toe. Nog 2 weekjes en ik zal weer heerlijk in mijn eigen bedje slapen. Alles met elkaar lijkt mij dat toch ook erg heerlijk. Dit was weer even voor vandaag. Later meer. Liefs ineke

Reacties

Reacties

joan Koulen

Got goose bumps(kippenvel)reading this story and a bit jealous also, wish I could have been there. Take care and return safely. Counting the days!

ria peters

Hallo Ineke
Het is nu echt aftellen he?. Geniet nog maar de laatse 2 weken.
Groetjes Ria

mans

Kan me voorstellen..........eigen bed, daar gaat toch niets boven.
Wat een heerlijk idee voor je, maar de ervaring en plezier daar, is om nooit te vergeten.
Geniet nog, de laatste weken.
Ben zeer benieuwd naar je verhalen en foto's.
dag, dag, mans

Mirian

Hoi lieve mama,

Leuk te lezen dat je toch gegaan bent, ondanks een beetje ziek.
Geniet nog even van de laatste weken.

Dikke kus,
Mir

Vicky en Dick

Hallo Ineke,

We hebben regelmatig je reisverhalen gelezen. Geweldig al die ervaringen, heel leuk voor ons om te lezen maar ook nogal druk voor jou, geloof ik. Hou je taai en laat je niet slopen in de tropen.

Groeten van Vicky en Dick

P.s. Vicky's vader is 3 mei j.l overleden, 98 jaar geworden!

Vicky en Dick

Joh Vicky gecondoleerd met het overlijden van je papa. Wat een leeftijd anders zeg. Hoop jullie are ok for the rest. Speak eachother later. Still 1 week in school en dan preparing for the flight back. Ik kijk er naar uit. Eindelijk mijn kinderen weer zien.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood