inekemombasa.reismee.nl

beetje regen

Vandaag weer een lollig dagje gehad op school. Ik werkte in St. 4 en ineens brak er een forse bui los, ik kon nog net opzij springen, want er kwam een forse straal door het dak onze 'klas' binnen, een soort buiten hokje met golfplaten afdak, nou waterdicht is dus echt anders. De kinderen lagen in een deuk, toen ik mijn paraplu op stak. Heel hilarisch absoluut. Ik ben met alle groepen waar ik mee werk bezig hun story te laten opschrijven, zodat ik thuis een indruk kan geven van hoe deze lieve schatjes tegen het leven aan kijken. Er is natuurlijk geen betere juf dan ik, nou ja ik ga er vanuit, dat niemand daar al aan durfde twijfelen, maar het is wel ontroerend hoe die kinderen zich hechten. En dan volgende week mijn afscheidsparty. Ben voor alle 91 bezig een verrassing te maken. En dan een theeparty met vooral veel zingen en dansen. En dan is het klaar. 13 weken Bombolulu School of Promise. Ik heb in ieder geval de indruk een glimlach achter te laten op hun smoeltjes en als ik de verhalen mag geloven iets meer dan dat. De teachers spreken over a big gap. Nou ja, ik heb niet echt iets kunnen veranderen, maar de kinderen en ik hebben wel vaak gelachen en dat is bij de andere teachers niet gebruikelijk. Vandaag bij Mathematics ging het over cijfers achter de komma, tenth and hundredth, dan maken we een gekke bekken spel met het uitspreken van de th op het eind in tegenstelling tot de gewone ten en hundred. Dat was echt heel komisch, eerst kijken ze je aan of je een beetje gestoord bent en dan laat ik ze meedoen en snappen zij de joke ook. Zeg ik per ongeluk vandaag tot morgen, ligt de hele club van St. 6 plat van het lachen, hoezo tot morgen? Of je op zaterdag naar school zou gaan. Ha, ha. Elke lach is er een. Dus leuke dag gehad. En dan nu naar huis. en lekker even lezen in de tuin. Misschien komt er nog een verhaal van de week, maar nog even en ik ben thuis. Lijkt mij overigens erg heerlijk. Dag, dag, liefs ineke

Reacties

Reacties

Germen en Janny

Lieve Ineke,
Je maakt wel wat mee. De laatste week gaat in. Heel veel plezier bij je afscheid en een goede reis terug.
Groetjes.

maeta

Het zal even niet meevallen afschijt te nemen.
Voor de kinderen ook moeilijk te begrijpen.
Vooral de jonkies,maar je zal wel iets positief bij hen achter laten.
Vind het fijn dat je er zover zonder ongelukken door ben gerold.
Ben je nu helemaal van dat hoestenaf?
Hope so. blljf me op de hoogte houden als je weer thuis ben, je bent een stuk Neli,dus zusje.......!!!!!
Veel liefs dikke zoen Metha.
En God speed.

Hans

Weer prachtige verhalen, wat je ze ook hebt geleerd, lachen kunnen ze in ieder geval. Nu de laatste week is ingegaan voel je je beetje treurig misschien, maar ook weer fijn om terug te gaan naar huis. Heel goed dat je naast je werk vele leuke avonturen hebt beleefd. Ik ben erg benieuwd naar de foto's.

ria

He Ineke. De laatste lootjes.
Vang de afscheidtranen maar op in een potje Dan heb je een mooie herinnering aan deze bijzondere tijd.
Ik heb genoten van je verhalen.....maar vind het fijn om ze live van je te horen. Nog fijne dagen en vooral een goede terugreis.

Lieve groete van Ria

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood