inekemombasa.reismee.nl

de laatste lootjes

Ja, het gaat nu snel en maar goed ook, want de regentijd is nu echt een feit. Vandaag de hele dag zo'n beetje. Ik moet wel erg lachen als ik dan de andere teachers met een fleece-vest of regenjas aan in de klas bezig zie. Ze snappen niet dat ik het NIET koud heb, maar nee sorry, ik vind het wel heerlijk deze koelte. Het was alleen wel lastig droge voeten te houden vandaag. In standard 4, groep 4 zeg maar, lekt het dak als een gek, dus het was steeds zaak de spullen proberen droog te houden. Het hele terrein staat dan onder water, dus ja dat is tamelijk irritant, want je kunt geen kant op. Ik neem het maar zoals het valt en vanmiddag lekker Jambo, Jambo gezongen in Kiswahili, op mijn manier dan, want ik ga die taal echt never nooit leren. Lucky een gast in mijn groep deed ook nog een gedicht, half zingend, is echt hartbrekend, want het is een tamelijk lastige gast, maar dan zie je ineens een andere kant van hem. Ja, het zal vrijdag een lastige dag worden, we gaan er wel een feestje van maken met chapati's, thee, koekjes en voor alle kinderen een mooi in gepakt kadootje, ik moet er nog een kleine 30, dus ga zo maar weer lekker zitten prutsen. 91 kinderen in totaal, dus ik schiet wel op. Mijn verhalen stroom zal wel zo'n beetje over zijn. Volgende week om deze tijd wel aan op Schiphol, tenzij er weer vluchten worden gecanceld, want dat gebeurt regelmatig, hoewel meestal met de Ethiopische vliegmaatschappij en ik vlieg met Kenian Airways, dus. Jullie horen nog wel van mij en ook als ik weer thuis ben, rond ik de zaken nog wel af. Lieve groet voor alle trouwe lezers, ineke