inekemombasa.reismee.nl

maandag vandaag

Zo weer een werkdag er zitten, gewerkt in grade 3 and 4, dat wil zoveel zeggen als groep 3 en 4, maar met de leeftijden komt dat niet overeen met de hollandse situatie. Ik doe vooral english and mathematics. Rekenen dus. Swahili gaat mij niet lukken, science ben ik ook niet zo'n ster in. We zijn bezig wat meer orde in het dagritme te brengen, maar dat is best lastig. De school start om 8.00 dan is de 1e breaktime om 11.00 dat is behoorlijk lang, dus Jorien en ik willen dat een beetje veranderen. Dan hebben we lunch om 12.30-13.30, maar beginnen pas weer om 14.00 Vandaag was het bonen met rijst, morgen staat sumawiki met ugali op het programma, Dat is een soort kool, goene, de sumawiki dan ugali is gemaakt van maismeel en een soort massa. De hoeveelheden die zelfs de allerkleinsten wegwerken is verbazingwekkend en de andere teachers lachen zich rot om wat ik dan eet, daar kun je toch nooit groot van groeien, maar dat was ik toch al niet meer van plan. Het weekend was weer gezellig. Gisteren met meneer 'Bongotours' afspraak gemaakt op het strand, Nyali-beach en bij een lekker drankje de safar van komend weekend besproken, we gaan met 4 meiden vrijdag om 7 uur weg en komen maandag in de late namiddag terug, zien dan Savo-East and West. 1 nacht in een tent, 1 ine een lodge en 1 in een banda, soort tent maar dan anders. Horen jullie later. Heb er erg zin in. Jorien heeft vandaag op school de ukelele geintroduceerd, nou dat was natuurlijk heerlijk, lekker zingen met de kids. Ik ga zo lekker naar huis even relaxen voor de avondmaaltijd. Sluit dus af met een groet aan iedereen. Liefs ineke

Reacties

Reacties

yoka

Enjoy the safari, it will be great! XX

maeta

Oh My , wat zou ik daar zin in hebben, vooral in de tent slapen,ha! toch niet op de grond?
Geniet er van,en dat zal wel, enig met die jongeren.
Ben jaloers , maar julie verdienen het wel liefs, metha

Anita Hoogerwerf

Lieve Ineke, op school gebruiken wij dagritme kaarten. Je zou b.v. iets van platen kunnen printen op iets stevigs kunnen plakken en dan met een wasknijper steeds aangeven welke activiteit je doet en gaat doen. Hierdoor krijgen kinderen een beetje overzicht van de dag.(terug te vinden bij afbeeldingen op google piramide dagritme kaarten) Je zou ook simpele tekeningen kunnen maken die de activiteit kenmerken. Genieten maar voordat je het weet ben je weer in Nederland waar de sneeuwklokje boven de grond staan en de zon af en toe al een beetje warmer wordt.Lieve groet Anita Hoogerwerf

annelie smits

Hallo Ineke,

Ik mail je vanuit Curacao waar ik 3 weken samen met Reginald en zijn 2 kinderen (Max en Sophie) op vakantie ben. Thuis wordt het huis verbouwd, dus ben ik gevlucht naar mijn appartementje op Seru Coral (vlakbij Abrahamz). We hebben het heel gezellig in een (voor 4 personen te klein) appartementje.
En nu heb ik eindelijk tijd om jouw weblog te lezen, want ik had het in Berlicum te druk met werk en uitruimen van mijn huis.

Wat is het voor mij allemaal herkenbaar wat je in Mombassa beleefd. De matatu's, de makumat-supermarkt, het bijkomen van alle indrukken en het primitieve gedoe aan het heerlijke strand. Maar vooral ook de hartelijkheid van de mensen die uit je verhalen spreekt.
Ik krijg prompt heimwee als ik je verhalen lees. Ikzelf ga weer in november of een van de maanden daarna voor een maand.

Ik zat voornamelijk in Kwale, maar heb ook veel per matatu naar plaatsen in de omgeving gereist om supervisie te geven aan de derde jaars studenten die daar zelfstandig een homeopathisch veldkliniekje runden in Pirani, Kigani, Mariakani en in de wijk Tudor, Mombassa.

Ben je al in Kwale geweest? Je kunt er voor 300 Ksh komen vanaf de ferry met de matatu. Het ligt vlakbij Shimba Hills (ook de moeite waard, hoewel niet te vergelijken met Tsavo waar ik (met Reginald) ook geweest ben). Het is daar een stuk koeler dan in Mombassa omdat het op 800 meter hoogte ligt.
Mocht je zin en tijd hebben bezoek dan de 4Kenia School of homeopathy en doe daar de groeten van mij aan Marie Magre, de 39-jarige Nederlandse oprichtster en direktrice van de school. Dat zal ze heel leuk vinden en wellicht vind je het ook leuk om te zien waar ik jaarlijks een maand werk.

Ik hoop dat je erg gaat genieten van Tsavo. Wij zijn er 3 dagen in Tsavo-West geweest en gelogeerd in Satoa-camp (zeer luxe) en hebben genoten van de stilte en weidsheid van het park en van het wild dat op zeer korte afstand in de ochtend en avond bij een waterplas naast onze tent kwamen drinken.

Ik neem aan dat je mijn reiswebsite al gezien hebt www.anneliesmits.waarbenjij.nu
Ik heb er ook veel foto's op staan en mis die op jouw site. Maar misschien is dat niet te doen als je alles via internetcafe moet versturen. Ik had een modem gekocht. Dat werkte prima.

Veel groetjes, Annelie

Hans

Alsnog gefeliciteerd met Miriam. Ben blij dat het goed gaat met die kleine kabouter in je klas. De beste teacher lijkt me niet overdreven. Als je dit leest zal de safari wel geweest zijn ben benieuwd naar je avonturen in de tenten. Kan na zondag mogelijk niet meer reageren ga maandag vroeg naar India tot 14 april.

louise mennes

ha Ien, nu is het gelukt en heb ik met terugwerkende kracht alles gelezen. Niet zo zeuren over dat we van het Nederlandse klimaat moeten genieten!!
Heb er vannacht nog een deken bij gepakt en ik moet om de haverklap naar huis om mijn kat binnen te laten omdat het regent. Ik haat regen!! Dus.
Ik zal zeker af en toe terug reageren. Geniet vrouw, van al die zwarte mensne en kindjes...de tijd zal snel genoeg voorbij zijn...maar ach dan zoek je weel weer iets nieuws.

Groetjes Louise

monique van den heuvel

Ha die lieve Ineke,

Jee, ik ben er helemaal stil van. Wat een ervaringen, wat een schoonheid, wat een mooie kinderen en wat ontzettend moedig en mooi van je dat je dit doet. You are the best teacher they can want, de bofkonten. Voor mij is dit een nieuwe wereld en die ontdek ik nu door jou, heel veel dank, lieve vriendin. Heb je er iets aan als ik je extra fotoruimte kado geef of is dit een commerciƫle aktie die niets toevoeg? Dikke zoenen, Monique.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood