inekemombasa.reismee.nl

zondag in Bamburi

Ja, ik heb het natuurlijk wel over Mombasa, maar ik woon in Bamburi een plaatsje ten noorden van Mombasa. Vandaag vieren we de verjaardag van Rose, dochter des huizes, 33 jaar geworden. Gisteren met Jorien, woont ook bij mama Christine en volunteer op zelfde school als ik, hoewel nog maar een klein weekje, want zij gaat nog een maand naar Blessed Camp, lepra-groep, waarvan de kinderen daar ook naar 'school' gaan, zeer povere omstandigheden. Ik ben er laatst geweest. De ouderen moeten behandeld worden aan hun voet en hand wonden. Lepra is niet meer besmettelijk, maar voeten zijn ongevoelig en zo lopen ze makkelijk wonden op, velen hebben geen schoeisel. Gisteren waren we naar Ngomongo Village, een soort openlucht museum, waar allerlei huisjes van diverse tribes te zien zijn met hun bewoners, groeten in steeds een andere taal en ook bij het afscheid. Wel heel leuk. De medicijnman gaf Jorien en mij een andere naam, zij is nu Dama en ik heet in t vervolg Kadzo, dat brengt geluk en gezondheid, nou wat willen we nog meer. het was er bloedheet, want gebouwd in een soort krater, waar de Cement Fabriek vroeger koraalsteen heeft uitgegraven tot 70 meter diep. Toen werd het een stortplaats voor afval van de grote hotels in de omgeveing, tot een kinderarts besloot, dat het anders moest. Er is nu ook een college en dus van meerdere tribes de behuizing en manier van wonen. Daarna hebben de masaai voor ons / met ons gedanst en dat was ook loolig, een beetje toeristisch, maar we waren maar met z'n 2-en, dus veel publiek was er niet. Met de tuktuk naar huis, daarna en de jongelui gingen dansen 's avonds, ik ging even niet mee. Andere keer weer. Straks taart eten en als het mee zit nog even naar Nyali-Beach. Zwemmen en frisheid van water en wind. Ik drijf geregeld mijn kleren uit. Daar moet je niet te veel aan denken, want fris is anders. Vrijdag hadden we examens op school en ik probeer een foutenanalyse te maken. Brrr. Maandag en dinsdag ook weer examen. Vrijdag een vrije dag. Je kunt ook het blog van Jorien zien, daar staan foto's op van de safari en school. Ik ben een kluns in die dingen, maar dat wisten jullie al. Toch alles goed gemeend. Ik mis Nederland en zal het ook weer fijn vinden thuis te komen. Lieve groet, ineke

Reacties

Reacties

maeta

Hoi Ineke,
Ja ik kan me voorstellen dat je je thuis mist,al de more reden om dit zo van je te waarderen.
Alles goed in oregon,ben nog voor een paar dagen naar arizona geweest,,en kan me nu meer voorstellen wat de hitte voor jou betekend,er groeide daar niets behalve cacti dan is oregon met de regen wel een paradise........keep up the good works Ine ,Maeta

elly.kempkes@xs4all.nl

Lieve Ineke,
Wat een belevenissen allemaal.Jouw verhalen zijn heel beeldend. Annelie kan er ook over meepraten. Mijn zus woont al 30 jaar in Tanzania en ook zij raakt er nooit over uitgepraat. Vandaag een stralende dag. Rob is met zijn schildersclub naar de Kunsthal in Rotterdam.Ik ga vanmorgen een eindje met een mevrouw wandelen die niet alleen meer naar buiten kan. Bedankt dat wij op een afstand jou kunnen volgen. Liefs Elly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood