inekemombasa.reismee.nl

Bombolulu Workshops

Nu de examens achter de rug zijn is er eigenlijk geen programma, maar ik ben vandaag maar eens even begonnen het examan van mathematics te bespreken in Grade 4. Nou dat was toch wel iets idioots, dat hadden ze nog nooit meegemaakt. Ik probeer ze dan een logischer denkwijze aan te leren in bepaalde rekenproblemen. Soms kijken ze mij aan zo van, is zij nou gek of zijn wij het. Maar dan in het kiswahili natuurlijk. Zo komen we toch wel tot grappige reacties en soms moeten we er met z'n allen maar hartelijk om lachen. Het zijn wel lollige kinderen. En ze hadden toch wel door op een goed moment dat ik dit deed om ze ies te leren. Na afloop hebben we lekker van Old Mc Donald and his farm gezongen er er nog een mooie tekening van gemaakt. Morgen is de laatste dag van mijn maatje Jorien, zij gaat naar Blessed Camp en zal ik het alleen moeten doen met de mensen van de school. Pamela, hoofd, Miriam, Daniel en Hylene. 5 mensen op 8 groepen. Vrijdag as een dagje vrij en zondag met wat lui naar een hotel met zwembad, tenminste dat is de bedoeling. Ik zit nu helemaal onder de rode vlekken, sandflies of what, Het ziet er niet uit. het is ook heel hot stees. Ook snachts steeds zo'n film van zweet over je heen. Ik stink vaak een uur in de wind, maar daar hebben er hier wel meer last van. Vanmiddag met Jorien als afscheid naar Bombolulu Workshop. Een community voor mensen met een handicap, die allerlei werk doen, houtsnijwerk, tassen, leerwaar, rolstoelen, De mensen wonen op de compound en sommige kinderen van onze school wonen er ook, omdat hun ouder(s) disabled zijn. Priscilla, degeen die bij ons op school de lunch bereid woont er ook, haar man heeft op jonge leeftijd polio gehad en werkt er. het heeft een heel vredige uitstraling en het is natuurlijk mooi, dat de mensen op die manier in en bepaald onderhoud kunnen voorzien. De hulpmiddelen zijn overigens zeer pover, maar dat moet je ook niet met Nederland vergelijken. We hebben een fijne middag gehad en nu moet ik weer naar huis, want er werd al gekookt. Dat is elke dag een ? hoe laat er gegeten wordt. Maardat hoorter hier bij. Jullie zijn weer even bijgepraat, of wordt iedereen al gek van de verhalen? Mijn gevoel van contact met mijn thuisland. Toch af en toe wel wat verlangens naar huis, maar ik kan het aardig handelen. Dag, dag, tot het volgende verhaal. Ineke/ Kadzo

Reacties

Reacties

Dien

Dag Ien,
Ik schaam me, dat ik nu pas iets laat horen. Heb kennisgenomen van al je avonturen in en buiten de school en bewonder je om je spirit en ook om de tijd (en de puf) die je vind om alles op schrift te zetten.
Je laatste safari-avonturen zijn ook heel bijzonder. Wat kan ik tegenover al jouw wilde dieren stellen? Wel, hier zijn al weer wat lammetjes in de wei.
Lieve kind, alle goeds en veel liefs,
Dien.

maeta

een 10 met een griffel voor al die omschrijfingen.
Dat je daar nog de energie voor hebt, knap hoor.
Ben je daar wel op de hoogte wat er met de rest van de wereld aan de hand is?
Het lijkt me daar zo'n aparte wereld, is dat zo?
M'n prayers are with you......God bless.....Metha

Ria

Hallo Ineke
Proef ik een beetje heimwee?
Wat maakje een hoop mee.Leuk om het zo te volgen.
Ik ga 2 weken naar Griekenland rondtrekken.Ik heb daar veel zin in.
Groetjes Ria

ria

Hi Ria, nou zo af en toe zou ik wel weer even in Holland willen zijn, maar de tijd gaat snel. de helft zit er al op. Geniet lekker van Griekenland en we spreken elkaar later. Dag, dag, ineke

maeta

Hi meissie, ja na school ga ik nog wel eens even naar het internetcafe en schrijf zo mijn verhaal of stuur emails. Bij jou alles goed? Hier vooral erg heet vandaag maar lees de rest weer in mijn verhaal binnenkort, dag, dag, ineke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood