inekemombasa.reismee.nl

een weekje vrij

Zo vandaag begint een week vakantie, dwz. morgen, vrijdag geen school, want goede vrijdag en dan een week vakantie. De school dicht. De kinderen krijgen een sloot huiswerk mee naar huis en daar moeten ze het dan mee doen. Ik ga wat andere dingen ondernemen met een aantal vrijwilligers. Zaterdag met Willem, Leah en Danielle naar Msambweni in 't zuiden voor een lang weekend, een eiland bezoeken en wat rond zwerven . Maandag weer naar huis. Dan woensdag voor 4 dagen naar Lamu ook met Willem en Danielle. De bus is al geboekt voor heen en terug. het is een lange rit van zo'n 6 uur naar Lamu met een stop in Malindi. We verblijven op het eiland Lamu en moeten daar zien aan onderdak te komen, verder zeilen met een dhow, snorkelen enz. Ik ben heel benieuwd. Komen die zaterdag laat thuis. Dan zondag om bij te komen en maandags voor de laatste 2 weken naar school. Dan zitten de 13 weken er al weer op. Het gaat toch wel snel. Ik ben nu ook in de hogere groepen aan 't knutselen en als je dan meiden en jongens van 14 / 15 jaar enthousast muizentrapjes ziet maken dan is het toch wel bijzonder. Ook hebben we een envelopje gemaakt, veel gepiel om het mooi in vorm te krijgen. Dan laat ik hen een verhaal schrijven over zichzelf en de situatie thuis en dat gaat dan als het goed is mee naar Nederland. In grade 4 hebben ze vandaag zo'n verhaal geschreven, aandoenlijk, maar ze hebben genoten. De huizen waar ze wonen hebben toch al gauw 5 slaapkamers, nou ja, de wens is de moeder van de gedachten of zoiets dergelijks. Maar het gaat erom, dat zij zich op deze manier leren uiten en ze genieten mateloos. Dat is het belangrijkste. Er wordt zoveel geleerd zonder inzicht, dat is jammer. Maar wij maken er op deze manier toch ook een lollige tijd van. Ik drijf inmiddels van de plastcistoel in het cybercafe en ga zo naar huis. Voor vandaag is het even mooi geweest. Liefs voor ieder en voor je het weet kan ik de verhalen mondeling overbrengen. Voor jullie misschien om gek van te worden, maar als het te erg wordt gewoon niet meer luisteren. Dag, Mama Mezungu

Reacties

Reacties

mans

Hoi Ineke,
Niet te geloven , dat je alweer over 3 weken thuis bent, de tijd vliegt.
Ik ben natuurlijk benieuwd naar je verhalen en foto's.
Nou dat komt wel.
Ik wens je nog heel fijne en goede weken toe .
Het is hier ook warm, vandaag 26 gr. heerlijk !!!
Groet, Mans

Joan Koulen

The time has indeed flown. I thoroughly enjoyed all the stories and am looking forward to hearing more details once you are back, enjoy the vacation.

LOUISE

Ha Ien, vannochtend hebben we het nog over je gehad. Toen we aan de koffie zaten op de sportclub na gedane arbeid Body vive.
Te gek man. Een zaal voor ons vieren en jij in gedachten erbij. Want wij weten zeker dat je gewoon weer komt als je thuis bent!!!
Ben net terug van een weekje vakantie. In de tot camper omgebouwde oldtimer ambulance zijn we een weekje in Frankrijk geweest. Mijn dochter Lotte, haar boys Moses en Boas van 10 en 5 jaar en hun doggie Steiner die in augustus 2 wordt. We hebben super genoten van nietsdoen. De natuur bekijken en horen. Lekker bijbeppen over van alles en nog wat.
En ja...vandaag weer aan het werk. Ene kant leuk andere kant.....wat is het weer veel.
Ik heb besloten om toch eens te laten uitzoeken of ik eerder dan 65 met pensioen kan.
Dan kan ik andere dingen gaan doen. Misschien toch nog een eigen praktijkje beginnen.
Aan het eind van het jaar ga ik een 3 daagse opleiding doen bij de Elisabeth Kubler Ross Stichting die heet "in beeld brengen van het onzegbare"
Een soort rouwverwerking maar dan met beeldende middelen.
Het lijkt me een mooie toevoeging bij alles wat ik gestudeerd/geleerd heb.
Nou mevrouw, als je terug bent gaan we een keer lekker koffie drinken bij de Vruchtentuin. Ze gaan hun winkeltje ook weer openen. Heel blij ben ik daar mee omdat ik daar dan weer elke week mijn boodschappen kan doen. Alles biologische en zonder verpakkingsmateriaal.
Tot later en geniet je gek van die poepies die blij met je zijn en van alles.
Veel liefs van mij,

Louise Mennes
Leusden

louise

Hi Loetje, ja ik heb wel zin in een uitgebreide cappucino in de vruchtentuin, lijkt me echt heerlijk. En als ik te veel klets, dan zeg je het maar, want 3 maanden Kenia is aardig vullend. Mijn kop zit vol met alle ervaringen. We zien elkaar, bedankt voor je reactie, ineke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood