inekemombasa.reismee.nl

vakantie

Even bijpraten. Afgelopen zaterdag naar Msambweni, Het goot bakken regen en nog voor we de 2e matatu naar de ferry hadden waren we alle 4 al compleet doorweekt. Lopend de ferry over, want de matatu's gaan tot daar en dan aan de overkant weer een andere zoeken. Eerst naar Ukunda, daar ontmoeten we Jorien, die in Blessed Camp als volunteer werkt. Ik was tot op de draad doorweekt. Een cafeetje gezocht om wat te drinken. Was niet veel soeps, maar ok, je kunt niet alles hebben, toen boodschappen gedaan voor het avondeten en ontbijt, want we logeren in een soort logeer gebouw van de kerk. Pas laat in de middag werd het droog en hebben we over het strand gewandeld met werkelijk prachtige baaitjes. Toen naar de logeerplek en daar gekookt. Jammer genoeg was ik niet zo ok, was vrijdag al met de antibiotica begonnen. Dus vroeg naar bed. De volgende dag weer slecht weer en heb ik besloten alleen terug te gaan, omdat er geen mogelijkheid was naar het eiland te gaan waar we voor gekomen waren. Het weer was te slecht. De anderen zijn pas later teruggekomen. Toen lag ik allang uitgebreid in mijn bedje. Gisteren een heel rustig dagje gehad en vandaag ook, want vanavond ga ik in het Doingoood House slapen, omdat we woensdag om kwart voor 7 klaar moeten staan voor de bus naar Lamu. Ik ben heel benieuwd, het is een hele zit. Als we aankomen moeten we een logeergelegenheid vinden en verder zien we wel wat het eiland ons brengt. De bustocht duurt zo'n 6 a 7 uur. Dan met een speedboat naar Lamu en dan zaterdag met de bus van 13.00 weer terug. Zondag bijkomen en dan maandag de laatste 2 weken op Bombolulu school of Promise. En dan moet ik mijn afscheid voorbereiden, want dan maken we er een feestje van. Zover is het nog niet. Iedereen weet nu weer hoe het er bij mij voorstaat en ik hoop in het thuisland alles goed. Het nieuws en de politiek gaat hier volkomen langs mij heen. Af en toe wel eens een krantje, maar dat gaat alleen maar over allerlei geweld en andere akelige dingen. Hoef ik niet te weten. Lieve groet, inek

Reacties

Reacties

lia daniel

Lieve Ineke
ganiet van je tocht naarLamu.
Ik ben heel benieuwd naar de foto's.
veel liefs Lia

Rijk-Daan

Hoi Ineke, leuk je verhaal weer te lezen. Geniet van de laatste weken. Liefs Rijk-Daan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood